مساله فرهنگ اصل است و مثل هواست. همه آن را تنفس می کنیم، چه بخواهیم چه نخواهیم. باید این هوا را تمیز
نگه داشت. فرهنگ اهمیت دارد. دشمن در اول انقلاب به این نکته توجه نداشت و با روش سخت با ما برخورد کرد؛
کودتا، جنگ های قومیتی، جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی کرد. لکن نه تنها اثر نکرد این برخورد سخت، که ما را
مستحکم تر کرد. جنگ، ما را منسجم کرد. جنگ، برای ما گنج بود. بعد از آن ملتفت شدند که راه شکست، کار سخت
نیست بلکه کار نرم است، کار فرهنگ است.
دشمن به این فکر افتاده انقلاب اسلامی را به شکل مناسب و به شیوه فرهنگی، از سر راه
بردارد تا بتواند جمهوری اسلامی را به آمریکا نزدیک کند. محال عقلی هم نیست . ممکن است اتفاق بیافتد. لذا تهاجم
فرهنگی و شبیخون فرهنگی شروع شد. ما این را بیان کردیم ولی اول بعضی ها قبول نداشتند. حتی در صحبت های
خود در تلویزیون آن را رد کردند، من هم داشتم آن برنامه را از تلوزیون می دیدم. لکن به تدریج این قضیه خودش را
تفهیم کرد. آتش بار دشمن به ستون های اصلی و مراکز اصلی فرهنگی ما حرکت کرد. به خصوص با فناوری های
جدید مثل ماهواره، اینترنت و ... دشمن این شبیخون و تهاجم فرهنگی را بیشتر کرد و واقعا هم دارد مجاهدت می کند
برای نابودی انقلاب اسلامی .
اینها تنها بخشی از فرمایشات و هشدارهای رهبری معظم انقلاب در خصوص جنگی ست که نزدیک به دو دهه از شروع آن میگذرد اما متاسفانه در سایه ی غفلت خواص قرار گرفته است...و منظورم از خواص همان هایی هستند که ممکن است بر هیچ منصب حکوتی تکیه نزده باشند اما به واسطه ی ورود خود در فضای فرهنگی کشور و ادعای مجاهدت در این عرصه مرزی بین خود و عامه ای که مخاطب تولیدات شان هستند ایجاد کرده اند.و متاسفانه باز هم نتوانسته اند خلا های موجود در این حوزه را مرتفع کنند و این مساله تا جایی پیش رفته است که حتی در فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از بدنه ی نیروهای فرهتگی انقلاب نیز مطرح شد . واقعیت این است که با وجود آمار های قابل قبول در زمینه حرکت های فرهنگی اما در عمل و در بطن جامعه کمتر نشانی از تاثیرات مثبت آن دیده میشود و طبیعتا باید برای افراد حاضر در این کارزار این سوال پیش آمده باشد که چرا توازنی بین گزارش کارهای موجود و محل اثر آنها بر بدنه ی اجتماعی وجود ندارد؟؟
چرا نیروهای فرهنگی این جبهه هنوز نتوانسته اند چتر گفتمان انقلاب اسلامی را که بارها مورد تاکید رهبری معظم بوده است را وجه غالب فضای فرهنگی و سیاسی کشور قرار دهند؟؟
چرا هنگامی که دشمن دارد از تمام ابزارهای دراختیارش برای استحاله و نابودی نظام استفاده میکند نیروهای فرهنگی کشور این طور منفعلانه در برابر آن از خود ضعف نشان میدهند؟؟
و هزار چرای دیگر که وجود دارد و شاید بتوان این طور به آن جواب داد که آدم های این جبهه در عمل به آیه "قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى" صرفا فردای آن رادریافته اند....واقعیت این است که دشمن تمام عناصر و اعضایش را در یک جبهه بندی خاص در برابر ماقرار داده اما ما همچنان در گیر تعارضات و کار های از هم گسیخته و جزیره ای خود هستیم و به نظر میرسد قرار هم نیست از این رویه کوتاه بیایم و کاش چشم هایمان را بازتر کنیم و ببینیم که امروز تمام کفر مقابل تمام اسلام ما قرار گرفته. شاید بار دیگر باید بازگردیم و خود را مخاطب این قسمت از آیه ی کریمه ی قرآن قرار دهیم که "فاین تذهبون"
ما را در سایت بچه رزمنده دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 57